خاصیت های بامیه برای درمان کبد چرب و کاهش وزن سریع

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 351 | نویسنده : |

بامیه گیاهی است گلدار که در خانواده پنیر کیان دسته بندی می شود. زاگاه اصلی بامیه در مناطقی از قاره آسیا یا آفریقا است. نکته جالب در مورد بامیه این است که مصریان در قرن ۱۲ یا ۱۳ میلادی بامیه را کشت می کرده اند.

بامیه در مناطق گرمسیر به خوبی پرورش می یابد ولی در مناطق سردسیر رشد خیلی کمی دارد و محصول زیادی نیز نمی دهد. گیاه بامیه دارای ساقه راست است و ارتفاع آن حدودا ۱ متر است. در گاهی مواقع در شرایط مساعد تا ۲ متر هم می رسد.

میوه بامیه شبیه به هرم است و طول آن به طور متوسط بین ۲ تا ۴ سانتی متر است. جالب است بدانید بامیه در کشور عزیزمان ایرانی برای اولین بار در شهر سرخس کشت شد. از معروف ترین خوراک هایی که با بامیه تهیه می شود می توان به ترشی بامیه و خورشت بامیه اشاره کرد.

بامیه گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را برایتان جمع اوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص بامیه در ادامه با فودینا همراه باشید.

فواید برای زنان باردار و جنین

بامیه حاوی مقادیر غنی از فولات است که برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. فولات موجود در بامیه باعث می شود نقص های لوله عصبی در جنین به حداقل برسد. ضمن اینکه این ماده معدنی می تواند از سقط جنین و زایمان زودرس نیز جلوگیری کند.

سلامت کبد و درمان کبد چرب

یکی از مهم ترین خواص بامیه این است که باعث تقویت و سم زدایی از کبد می شود. تحقیقات جدید نشان داده است که بامیه می تواند به سم زدایی کبد کمک شایانی کند ، علاوه بر این می تواند برای درمان بیماری کبد چرب نیز مفید واقع شود.

درمان و پیشگیری از سرماخوردگی

بامیه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. بنابراین مصرف بامیه می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث درمان این بیماری نیز شود.

 


می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 2 مرداد 1399 -2:11 نظرات()